In Sudan, cinema is a thing of the past, but four directors and lifelong friends refuse to accept it. They learned their art abroad—one of them is jokingly referred to as the Sudanese Eisenstein by the others. With their Sudanese film club, the men struggle to keep their film culture alive. Much of their work has been lost, but a few excerpts are included in the documentary.