All That Breathes
Some days, the black kites literally drop from the sky—the air pollution in Delhi, India, can be so intense that flocks of the birds fall to earth. If they’re lucky, they’ll find themselves in the care of Nadeem and Saud, two heroic brothers who are concerned about the animals’ welfare. They’ve set up an improvised sanctuary for birds of prey.
“Delhi is a gaping wound, and we are a tiny Band Aid on it,” comments one of them, accurately reflecting everything we see in All That Breathes. This winner of the Sundance Documentary Jury Prize is also a portrait of a city on the brink of the abyss, and how life finds a way to go on here. We watch as a snail glides serenely by a street bonfire, and dogs roam about the vast heaps of waste.