Wild Lilly
"My name is Lilly and I'm nine years old. I was born in the middle of the forest and I've lived there my whole life." That's how Lilly opens the poetic film that director Sanne Rovers made about her. With her mother and brothers Robbin and Melvin, Lilly lives in a squatter community deep in the woods, with boundless freedom to roam around the bushes and build fires in the backyard. When the squat is closed down, Lilly has to say goodbye to her native ground. Their house is torn down and after a final exuberant party Lilly's family moves to a dime-a-dozen row house. It's quite a change for Lilly: "It's pretty weird to live in a street and always watch out for; we didn't have to do that before." After such a dramatic change, will Lilly rediscover her freedom in her new neighborhood?