Belgrad Backspin
After their deportation from Germany, a group of teenagers of Roma descent suddenly has to integrate into life in the Serbian capital of Belgrade, a city they actually only know from TV. They do not speak the language and, being gypsies, they are often discriminated against. They find release and new friends in the break dance scene. There, it does not matter who you are, as long as you can make the right moves. In this student film from the Potsdam Film School, three friends candidly tell about their lives in Germany, where they spent most of their childhood, and their day-to-day lives in Belgrade.