Samuel, veroordeeld tot de beugel!
Samuel S. has three braces: a metal brace, a face bow, and a clear brace. And as if that were not enough, his orthodontist wants to apply a fourth one. A couple of years ago, the orthodontist asked Samuel if he wanted a brace, but Samuel did not suppose he could say no to that. Just as you do not have much of a choice when your mother asks you if you want to clean the table. Still, Samuel is fed up to the back teeth with it. That is why he has made a website to warn other children for braces. In a horror film style, SAMUEL, CONDEMNED TO BRACES! shows what Samuel’s life would look like if he did not dutifully do anything all the adults asked from him. SAMUEL, CONDEMNED TO BRACES! is the winner of the 2001 Kids & Docs Contest.