Reportero
On the road with shrewd journalist Sergio Haro from the Mexican magazine Zeta, we get insight into the ruthless, gruesome practices of the drug cartels, and the corruption that makes it so dangerous for him and his colleagues to work in the north of Baja California, along the border with the United States. Their lives are in danger, but they're committed to investigative journalism and determined to uncover the truth. It's their way of honoring the legacy of Jesús Blancornelas, who started the magazine 30 years ago. Several Zeta employees have been murdered since then, and Blancornelas himself was the target of an attack on November 27, 1997 in which he was badly injured. At a balanced pace, interviews, reports, archive footage and news items draw the viewer into life and work at Zeta. The magazine is printed in the United States, because "it guarantees our freedom of expression. Zeta helped bring freedom of expression to Baja California." So they publish the clearly fake passport photos of dozens of corrupt civil servants, or uncover crucial information about a leaked video of a tortured drug baron. But the road to real change is a long and bloody one.