I Want a New Home
Ten-year-old Tingting and her parents live on a small houseboat on the beautiful Lijiang River. In her own words, she tells about her life on the water, and disarming images tell the rest. In the summer months, her parents work on a water bus for tourists, and in the winter, they make a living by fishing. Luo is Tingting's best friend. She lives in a real house on the river bank. More than anything, Tingting wants to have a real house, too - at least there you could play hopscotch out front. One day, her parents go to shore to talk about building a house. Will Tingting's dream really come true?