Director Alexander Nanau follows a number of key figures in the aftermath of the disaster, from the point where we learn that 37 of the injured died of bacterial infections in local hospitals. We hear from newspaper journalists who discover that the hospitals use diluted disinfectants, the minister of health in the temporary technocratic government, and the victims of a corrupt health care system in a dysfunctional state.
Nanau avoids sensation and remains detached from the powerful emotions that surround the story, exposing the grim face of the corruption that plagues his country all the more.