From Africa to Assen
Fifteen-year-old Inge returns to the Netherlands after six years in Mozambique. She has had to say goodbye to her life in Africa: her home, the neighbors, and the dogs and cats. But she is also looking forward to her new life in Holland. She takes on the adventure in good spirits, with a new school, new friends, and the freedom of being able to ride a bike. Yet before long, Inge starts noticing she's a different person in Holland than she was in Mozambique. She's looking for a way to adjust to her new surroundings the best way she can, but she still misses Mozambique. What do you lose with a major change such as this, and what do you gain? From Africa to Assen is about finding the balance between adjusting to your new environment and keeping your own identity; about saying goodbye to an era in order to embrace a new adventure.