Moon over Broadway
In moon over broadway D.A. Pennebaker and Chris Hegedus portray TV star and ‘Queen of Comedy’ Carol Burnett and Broadway veteran Philip Bosco, the leading characters in the new Broadway show Moon over Buffalo. Burnett is not sure whether her decision to return to the stage has been such a fortunate one, playwright Ken Ludwig has more or less the same doubts, the cast looks upon the numerous script changes with sorrow, and stage director Tom Moore does his job with an iron discipline without leaving too much room for any input from his actors. All this results in a humoristic glance behind the scenes of America‘s drama factory. D.A. Pennebaker (1925) is one of the founding fathers of direct cinema, the most important documentary school in the United States. Since the seventies he has been working together with his wife Chris Hegedus.