Buck Fever
Hunting is part of everyday life for eight-year-old Emily Fletcher and her family living in rural Texas. The stuffed heads of deer and wild boar decorate the walls of their home, along with the many crosses. The only member of the family who doesn’t have their own hunting trophy on the wall is Emily. She’s determined to correct that situation, but is also dreading it. Will she be able to overcome her fears?
The filmmakers follow this spirited young cheerleader as she learns to shoot and skin animals, focusing mainly on the affectionate bond between Emily and her father and big brother who, with patience and humor, prepare her for her first hunt. The controversial nature of the subject matter is further softened by the use of an inventive voiceover that brings humans and animals closer together.