Aldous Huxley: The Gravity of Light
Instead of making a classic writer‘s portrait, filmmaker Oliver Hockenhull chose to visualise Huxley‘s body of thoughts by using stock footage (including television interviews), computer-made 3D animation, dramatised scenes and recited excerpts from Huxley‘s essays in Aldous Huxley: The Gravity of Light. The film takes his famous book Brave New World from 1932 as a departure point for a cinematographic journey along the history of modern-day technology. New media and the virtual cyberspace are a (temporary) end point. The film also links up Huxley’s experiments with hallucinogenic drugs and the ecstasy-craving rave scene.