Cruzada
At the geometric intersection of two sand roads in a barren landscape, 16 musicians perform an equally geometric choreography. They are divided up into four groups according to their instruments, each with its own color - yellow, red, blue and green. New relationships form again and again between the musicians. As a result, like a kaleidoscope, new patterns continuously come into being. A childlike yet serious game with form, color, rhythm and movement. appeared as an installation at the Venice Biennale in the framework of the 2010 Future Generation Art Prize offered by the Victor Pinchuk Foundation in Ukraine. It won first place in this competition.