Clickclickclick.click
You and your mouse – an intimate relationship you seldom really think about. But your mouse behavior can betray as much of your identity as your search terms. With , Studio Moniker gets you clicking consciously. Whenever you open a website, your mouse movements will be explicitly observed and commented on by an expert who talks to you. And he likes to draw conclusions. “Three quick clicks in succession? You have a tendency to be aggressive.” Sound funny? Mouse behavior is being seriously studied by real academics. Moniker picked up on this and added a new chapter to the creative research the studio is undertaking into the social consequences of technology. They previously made and , also centering on the mouse. The voice continues to talk to you – even if you switch tabs on the website, he’ll try to lure you back. also seeks to stimulate you to explore all the potential interactions of your mouse with the screen. Persistence pays off! Moniker was inspired by the game The Stanley Parable, which comments on your game moves in a similar way, in a sarcastic voice-over.