Shake
In the summer of 1967 some 50,000 music lovers gathered for a long weekend in northern California. Otis Redding characterised this motley crew of ‘flower children’ at the Monterey Pop Festival as ‘the love crowd’. His sparkling show on Saturday night, accompanied by ‘Booker T & the MG‘s’ and ‘The MarKeys’, made a profound impression. D.A. Pennebaker, also responsible for the classic rock documentaries DON‘T LOOK BACK, MONTEREY POP and ZIGGY STARDUST AND THE SPIDERS FROM MARS, manages to capture the essence of Otis’ performance at Monterey in SHAKE. Redding plays the r&b-classics ‘Shake’, ‘Try a little tenderness’, ‘Respect’, ‘Satisfaction’ and ‘I‘ve been loving you too long’. Six months after Monterey, Otis Redding would die in a plane crash.