the Flower by the Road
In a few brief moments in the life of a young girl, we see her drawing on the window with a marker as she sings and chats, and walking along the main road on her way to meet her friend, meanwhile surrounded by cars and trucks racing dangerously close to her.
The meditative effect of the gentle tempo and dreamy music is intensified by the simplicity of the situations and actions we see: the girl walking towards her friend, who awaits her with serene calm; the girl’s hand drawing shapes. One might even feel envious of this girl who exists entirely in the moment, utterly absorbed, as only children can be.