Behind that Snowy Hill
This curious murder mystery revolves around an old woman who wanders about in an obscure, deserted village. She is not truly alone, but rather surrounded by the souls of all the people dear to her. She can see them clearly. They talk to each other in the shade; sometimes they bring her food. The villagers who moved away years ago all have their own versions of the old woman's story. Is she disturbed, or brave and loyal? She is supposedly waiting for the return of her son. Her tale remains just as impenetrable as the images of the village where the last candles have long burned down.