Condition One
The iPad app Condition One was developed by photojournalist Danfung Dennis to reengage the audience with the realities that he and his colleagues were revealing. Instead of capturing the world in flat photographic images, the Condition One team uses a custom camera system, fusing the ethics, method and esthetics of photojournalism with the tradition of filmmaking and virtual reality. The entire human field of vision is captured on these camera systems, and the stories are edited specifically for the tablet application to create a truly immersive experience. These experiences can be viewed as stand-alone items or as a series of clips, accessed by theme or by author. Holding the tablet, the user is put at the center of the action - whether it's at a bloody conflict in pre-revolutionary Libya or during a chaotic police arrest on the streets of New Orleans. Tilting the tablet tilts the camera accordingly, allowing users to choose which area of the 360-degree image they want to look at. Condition One will be presented during the DocLab Live Cinema Event Reality vs. Technology.