Sarah's Night
Sarah is tossing and turning in bed. A little later, she stares out into the darkness. The clock radio reads 2:00, then 3:30, but Sarah still isn't sleeping. In voice-over, she tells us about herself: she's 11 years old, and she and her little brother live with foster parents. Her mom is very sick and hasn't been able to take care of her since she was five. The question now is whether she can stay in her foster home, as a conversation with a family therapist reveals that there are problems: Sarah isn't adapting well to the family. With the exception of the voice-over, the story unfolds visually, as we garner all the information from events and not from interviews. Sarah tells her friends that she misses her mom the most during the arguments. Will she accept that she can never go back to her mother, and will that be the solution to her insomnia?