Revolving Rounds
A threedimensional experience that requires no special glasses. There's a winter field, a pale morning sun, a greenhouse. A gliding camera, jump cuts and various film formats make time and space dissolve. In the greenhouse await projectors, a cyclostereoscope and the elegant shoots of a young pea plant.
The foliage and veins of the plant become increasingly grainy, to the sound of a rattling projector, until a magnificent landscape of color emerges. A cyclical film in form and content.