Dear Beautiful Beloved
The war in Ukraine doesn’t stop at the front line. In addition to the lives of tens of thousands of soldiers, the Russian invasion has also claimed the lives of thousands of Ukrainian civilians. And many more have been driven out of their familiar surroundings. The war has destroyed homes, torn families apart and displaced populations.
Dear Beautiful Beloved is a careful and sensitive account of several humanitarian operations dependent entirely on the boundless dedication of volunteers. They receive refugees and guide them to train stations, help distressed seniors feel at home in bare reception shelters and drive through the country to pick up bodies, keep records and safeguard their belongings. Tirelessly they continue their work. There are moments of light even in these dark times, but they never last long.