Goa Hippy Tribe
Along with throngs of other Western baby boomers' offspring, Australian filmmaker Darius Devas travelled to Anjuna Beach in 2010. The boomers themselves had been there in the late 1960s, when the infamous Goa hippie movement was founded in the Indian beach paradise. A milestone in their self-development, with a lot of rock 'n' roll, alcohol, drugs and free love. Forty years later - and half a life older - they meet again, thanks to the Goa community on Facebook. How do they look back on their hippie parties? What has become of their dreams? Why did they want to be reunited with the Goa family one last time? Georgette (57) and Raymond (65) seem to have hung on to their hedonistic ways, but Monica (56) left Goa a drug addict and Steve (60) claims that the rise of techno music killed the true hippie feeling. Initially, Devas posted his video portraits on Facebook, but encouraged by the large demand he decided to create a stand-alone web documentary, supplemented with all sorts of goodies, like factsheets, photo galleries and background videos on such typical Goa subjects as drugs and spirituality. And while most of the former hippies claim to want little to do with Facebook, the physical reunion would never have happened without the virtual one. Goa Hippy Tribe will be presented during the DocLab Live Cinema Event Sex, Data & Goa.