De kamer van Mack (8) staat stampvol bekers die hij won met motorcrossen. Op driejarige leeftijd won hij zijn eerste prijs. Toen al was hij net zo’n motorcrossfan als zijn vader en zijn inmiddels overleden opa, zijn grote held. Hoewel Mack herstellende is van een gebroken been, opgelopen bij een val met zijn motor, bereidt hij zich voor op zijn eerstvolgende wedstrijd. Bang? Helemaal niet. Hij heeft wel voor hetere vuren gestaan. Zo is hij geboren met een gespiegeld hart en waren zijn vooruitzichten slecht. “Eigenlijk had ik dood moeten zijn,” vertelt hij. Gelukkig weten dokters wel veel, maar niet alles. Ook zijn zusje heeft gezondheidsproblemen. Ze is voor heel veel dingen allergisch, en als ze iets verkeerds eet kan ze zelfs in shock raken.
Toen ook zijn moeder ziek werd, was dat extra zwaar, maar gelukkig krijgt Mack steun vanuit het hiernamaals, van zijn opa. Tijdens wedstrijden, maar ook in de klas, bij een moeilijke rekensom bijvoorbeeld. “Dan zegt hij het stiekem in mijn oor.” Nu de stoere jongen zoveel obstakels overwonnen heeft, wil hij eigenlijk nog maar een ding: winnen.