Wild Blue Yonder
De gebroeders Albert en David Maysles zijn bekend als mede-grondleggers van de stroming die bekend werd als de direct cinema. Hun film Grey Gardens uit 1976, over een excentrieke moeder en dochter in een verwaarloosd landhuis is een cultfilm geworden, en voor veel mensen is hoofdpersoon Paul Brennan uit Salesman (1968) een onvergetelijke tragische held. Albert maakt nog steeds films, zijn broer David die het geluid voor de films deed, overleed in 1987 op 54-jarige leeftijd. Celia Maysles, de dochter van David is inmiddels 27. Ze was een klein meisje toen haar vader overleed maar het gemis heeft haar leven sterk beïnvloed en zelfs jaren geleden tot een ernstige mentale crisis geleid. Nu is ze vast van plan om door middel van het maken van een film meer over haar vader en diens drijfveren te weten te komen. Ze is vooral benieuwd naar het project waar David vlak voor zijn dood aan werkte, een eigen film getiteld: Blue Yonder. Ze interviewt onder meer haar oom Albert, die aanvankelijk positief tegenover haar plannen staat, maar haar daarna opeens de toegang tot het Maysles-filmarchief ontzegt. Celia is diep teleurgesteld, maar ze besluit door te gaan met haar zoektocht.