When the Levees Broke: a Requiem in Four Acts
De hele wereld was getuige hoe orkaan Katrina eind augustus 2005 New Orleans trof. Het persoonlijke leed dat deze natuurramp tot gevolg had, werd nog eens verergerd door de trage, inadequate en ongevoelige reacties van hulpdiensten en overheidsinstanties. Regisseur Spike Lee, bekend van fictiefilms als Do the Right Thing, en 25th Hour, trok drie maanden na Katrina naar New Orleans en legde een moderne Amerikaanse tragedie vast. Iedere akte van When the Levees Broke gaat in op een ander aspect van de gebeurtenissen die voorafgingen aan en volgden op Katrina. Daarvoor sprak Lee met een groot aantal betrokkenen met de meest uiteenlopende achtergronden.