Hale County This Morning, This Evening
De Black Belt in het Amerikaanse Zuiden staat bekend om zijn geschiedenis van slavernij en armoede. RaMell Ross, die er jaren werkte als leraar en basketbalcoach, roept in zijn debuutfilm een rijker geschakeerd beeld op. Met de warme, intieme blik van een insider portretteert hij de gemeenschap van Hale County door zijn camera te richten op een aantal inwoners. Over een periode van vijf jaar volgt hij de studerende basketbalspeler Daniel Collins, de jonge vader Quincy Bryant en de mensen om hen heen.