Letters to Srebrenica
Ina Bakalovic is een 19-jarig mohammedaans meisje uit Srebrenica. De afgelopen drie jaar woont ze als vluchteling in Zwitserland. Ze legt haar dagelijkse leven in Davos, een wereldberoemd ski-oord in de Zwitserse Alpen, vast met haar videocamera. Ze heeft haar video-dagboek in de vorm gegoten van brieven aan haar beste vriendin Amela, die nog altijd in het omstreden gebied woont. De traumatische ervaringen van de oorlog en de ballingschap hebben een onafhankelijke jonge vrouw gemaakt van Ina. Dit proces heeft enkele problemen opgeleverd, vooral met haar vader - vroeger zakenman, nu werkeloos - omdat hij de controle over zijn dochter meer en meer verliest. Als het vluchtelingenkamp wordt gesloten, grijpt Ina haar kans. Ze besluit een eigen appartement te zoeken en een zelfstandig leven te beginnen.