We zien paarden langs de kustlijn, wolken langs de bergen, water langs glimmende stenen, vingers langs een rots, een oplichtende witte hoed. Het zijn beeldschone, contrastrijke beelden, afwisselend snel en rustig gemonteerd. Manu: A Visual Album is ook een document van de landschappen en tradities in Ecuador, die op het punt staan te verdwijnen. De film legt via herinneringen iets vast dat ver weg, maar ook vertrouwd is. Iets uit het verleden, maar ook uit het heden. Iets intiems en toch allesomvattend.