K'gari
In 1836 leed het schip van de Britse kapitein James Fraser schipbreuk. Aan boord was ook zijn vrouw Eliza. Haar verhaal, of liever gezegd, haar onware verhaal, staat centraal in deze korte, interactieve documentaire, die opvalt door zijn bijzondere grafische vormgeving. Een muisklik laat golven, zand of wind vat krijgen op de woorden waarin het relaas van Eliza Fraser is gevat, met als doel haar leugens uit te wissen en te vervangen door de waarheid. Twee vrouwenstemmen vertellen elk hun versie van wat Eliza Fraser overkwam toen zij belandde op het Australische eiland K’gari, dat bevolkt werd door de Butchulla. Dit Aboriginal-volk moest met lede ogen aanzien hoe de kortstondige aanwezigheid van Eliza Fraser ertoe zou leiden dat hun K’gari, wat 'paradijs' betekent, werd omgedoopt tot Fraser Island, waar blanke kolonisten vervolgens gruwelijk huishielden onder de Butchulla. De groeiende erkenning voor de Aboriginals heeft er in Australië toe geleid dat de beroemde Ayers Rock weer Uluru heet; de Butchulla strijden echter nog steeds voor de officiële hernoeming van hun eiland K’gari.