The Fencing Champion
Ruben is een Deense jongen met een groot schermtalent. In zijn eigen land staat hij aan de top, dus nu komt hij ook op internationale toernooien uit. De camera volgt de speelse jongen bij een aantal van die uitstapjes. Het word al snel duidelijk dat Ruben veel talent heeft, maar ook een groot gebrek: wanneer hij verliest raakt hij zo van streek dat het bijna onmogelijk is om daarna nog te presteren. Zijn driftbuien worden genadeloos in beeld gebracht. Met zijn trainer aan zijn zijde oefent hij niet alleen om te winnen, maar ook om te leren zijn emoties onder controle te krijgen, wat nu eenmaal nodig is om internationaal schermkampioen te worden. Behalve tijdens de toernooiwedstrijden en trainingen wordt Ruben thuis gefilmd, vaak in close-up, met grote bedachtzaamheid en oog voor detail en lichaamstaal. En overal is Marie, zijn vriendinnetje, in zijn directe nabijheid. De camera observeert de schutterige interactie van de twee pre-tieners wanneer ze naast elkaar in de auto zitten en spelletjes doen, als ze achter de computer zitten, popcorn eten en tegen elkaar schermen. De onhandige communicatie maakt deel uit van de hormonale, emotionele ontwikkeling waar de nog-net-niet puber voor staat, zowel op het gebied van de liefde als in zijn favoriete sport.