Filmmaker en scenarist Fatima Jebli Ouazzani kwam op elfjarige leeftijd met haar ouders vanuit Marokko naar Nederland. Zeven jaar later verstootte haar vader haar moeder om met een zeventienjarig Marokkaans meisje te trouwen. Fatima wist toen één ding zeker: ze wilde niet uitgehuwelijkt worden, zoals haar moeder en grootmoeder. Ze brak met de Marokkaanse tradities en verliet haar ouderlijk huis. Die persoonlijke geschiedenis, soms verbeeld in dromerige ensceneringen, plaatst ze tegen de achtergrond van het traditionele Marokkaanse huwelijk waar Naima, een in Nederland geboren Marokkaanse, wél voor heeft gekozen. Ze volgt Naima in de aanloop naar een sprookjesachtige en overdadige bruiloft – met als verplicht onderdeel het bebloede laken, dat tijdens de huwelijksnacht aan de schoonfamilie moet worden getoond. Dat is de andere kant van het sprookje: de bruid moet met dit bewijs van haar goede gedrag de familienaam hoog houden. De dag dat Ouazzani het huis van haar vader verliet, betekende dan ook het einde van hun band. Terwijl zij de gevolgen van haar keuzes overdenkt, maakt ze ondertussen korte metten met de mythe van het maagdenvlies.