Ed Sheeran: Songwriter
Een ingetogen portret van een van de meest succesvolle singer-songwriters van dit moment: de Brit Ed Sheeran. We volgen hem terwijl hij werkt aan zijn meeste recente album Divide. Een bont gezelschap vergezelt hem tijdens dat proces, zoals zijn producer Benny Blanco, zijn neef, zijn broer, zijn vriendin en zijn vader. De kijker voelt zich al snel onderdeel van die ontspannen, gepassioneerde groep. Samen zijn we getuige van dat bijzondere proces waarin er eerst niks is en daarna iets waarvan iedereen voelt: dit is het, de hit.
Sheeran lijkt er zelf nog steeds verbaasd over, zo blijkt wanneer we hem tijdens het musiceren zien opveren met de woorden: “Liedjes zijn rare dingen.” Openhartig vertelt hij over het scheppingsproces waarbij je als kunstenaar eerst veel troep moet durven maken, voordat er een hit uit je handen komt. Ondanks zijn weinig glamoureuze voorkomen heeft de muzikant torenhoge ambities, vertrouwt hij de camera toe: “Ik wil niet de mannelijke Adele zijn, ik wil Adele zijn.”