The City Was Asleep and It Had a Dream
Het einde van de Sovjetunie heeft niet alleen zijn sporen achtergelaten in de Georgische politiek, maatschappij en economie maar is ook zichtbaar in de architectuur van Tbilisi. Strak geplande blokken hebben slordige doe-het-zelf aanbouwtjes gekregen. Er wordt gebouwd zonder overzicht en bouwprojecten die halverwege gestaakt werden hebben open, functieloze plekken achtergelaten. Fouten worden gemaakt en niet altijd gecorrigeerd. De urbane wildgroei verandert zo het aanzicht van de stad.
Een virtuele stadsrondleiding leidt langs de afbrokkelende resten uit de Sovjettijd en de uithangborden van de nieuwe neoliberale orde. Aan elkaar geklonken fragmenten uit verschillende districten vormen het droomlandschap van deze stad. Het politiebureau, de lommerd en de kerk staan er als symbool van de machten die het publieke, economische en morele leven beheersen. Hun architectonische inbedding weerspiegelt het botsen, overlappen en deels versmelten van twee ideologische systemen waaruit een nieuwe stad geboren wordt.