Gösta and Lennart
Dit is een van de kortste films van het festival. Hij duurt maar acht minuten, maar weet in die korte tijd een universeel probleem toch op levendige wijze te behandelen. Het onderwerp is eenzaamheid en de zoektocht naar liefde en gezelschap. Gösta is een hond, een vriend van een man van over de vijftig, die de relatie met zijn vriend heeft beëindigd en zich daarna vreselijk eenzaam voelde. Zijn vrienden belden hem steeds minder vaak. Hij voelde zich in de steek gelaten. Maar toen vond hij troost en vriendschap bij Gösta, die er altijd voor hem is. De beelden van hen terwijl ze samen een ritje maken en op het strand spelen, zijn gefilmd in de poëtische stijl van oude films, met een geel filter en muziek die het verleden en nostalgie oproept. Dit verhaal van een man en zijn hond benadrukt alles waar de liefde om draait. Het spelen met een hond, voor hem zorgen en hem opvrolijken als hij even triest is, kan een mens gelukkig maken.