Gol! Ukraine
Interactieve rondleiding door Oekraïene, gemaakt voor de website van de Franse krant Le Monde ter gelegenheid van het EK voetbal in Oekraïene en Polen in de zomer van 2012. Presentatoren Oleg en Katya nemen ons via twaalf korte documentairefilms mee in hun werelden. Olegs wereld is die van het voetbal, met bijvoorbeeld een portret van de grootste (en luidruchtigste) fan van Dynamo Kiev, interviews met de Oekraïense voetbalhelden Zoltan Sabo en Oleksander Zavarov en een filmpje over zonnebloempitten, het grootste exportproduct van het land en favoriet op de tribune's. Daartegenover staat Katya, die het hedendaagse hart van Oekraïene toont: voetbal in Tsjernobyl; een tramrit door Lviv, de stad die op het kruispunt van Oost- en West-Europa ligt; een beeld van de nasleep van Oranje Revolutie in 2004; een portret van Sasha, een prostituee maar ook gewoon een meisje. De films kunnen achter elkaar afgespeeld worden, waarbij steeds afgewisseld wordt tussen Oleg en Katya, of individueel bekeken worden. Daarnaast biedt de website diverse spelelementen, waarbij bijvoorbeeld door opdrachten te vervullen langzaam maar zeker informatie over een voetbalelftal ontsloten wordt, en leefden de fictieve personages Oleg en Katya in de aanloop naar de lancering van de site in juni 2012 al enkele maanden op Facebook.