Bosna!
Omdat de bestaande partijen naar zijn mening onvoldoende aandacht besteedden aan de oorlog in voormalig Joegoslavië, richtte de Franse filosoof en schrijver Bernard-Henri Lévy zelf een partij op voor het Europese parlement. Vlak voor de verkiezingen ging het initiatief in geruzie en verwarring ten onder. Vorig jaar baarde Lévy opzien met de documentaire UN JOUR DANS LA MORT DE SARAJEVO. Lévy's bemoeienissen met de oorlog zijn omstreden. Lévy noemt BOSNA! een 'vechtfilm', een film die zij aan zij staat met het heroïsche volk van Bosnië-Herzegovina dat zijn land verdedigt, dat liever sterft dan op de knieën te leven. Duidelijke taal in een gecompliceerd conflict. Zal Europa sterven in Sarajevo? vraagt Lévy zich retorisch af. Zijn film moet helpen de ramp te voorkomen.