Het liefdesdelict
Tussen 1976 en 1985 vermoordden ruim achttienduizend mensen in Amerika hun (ex)geliefde. In Engeland vermoordden wekelijks gemiddeld twee mannen hun echtgenote en het omgekeerde komt ongeveer vijftien keer per jaar voor. In Nederland is één op de vijf dodelijke geweldsdelicten een 'crime passionnel'. HET LIEFDESDELICT is een zesluik, bestaande uit portretten van drie mannen en drie vrouwen die hun partner doodden. Zij vertellen openhartig over hun motieven en hun gevoelens. Alice Fuldauer (35) is journalist en auteur. Over partnerdoding schreef zij het boek 'Fatale liefde'. HET LIEFDESDELICT is haar debuut als documentairemaker.