Hear This!
Soms heeft het best voordelen om dove ouders te hebben. Als de tienjarige Tristan last heeft van het gestofzuig van zijn moeder, trekt hij gewoon de stekker eruit – ze merkt toch niet dat het apparaat is uitgeschakeld. Tristan en zijn zusje, allebei horend, hebben uiteraard de grootste lol. Zij communiceren moeiteloos met hun ouders en hun voornamelijk dove vriendengroep. Het contact tussen hun ouders en de horende buitenwereld gaat nu en dan wat moeizamer, zo blijkt uit alledaagse uitstapjes als het kopen van nieuwe schoenen of het bezoeken van een restaurant. Allemaal prima mee te leven, maar Tristan kan het moeilijk verkroppen dat zijn voetbalclub liever niet wil dat zijn vader trainer wordt van Tristans niet-dove team. Zijn vader zit nota bene in het Nederlands dovenvoetbalteam en weet alles over voetbal! Tristan deelt gedurende de documentaire, die sterk vanuit zijn beleving is gedraaid, in voice-over zijn gedachten met de kijker. Hij gaat zelfs een moment twijfelen. Terwijl hij met een vriendje een voetbalgame speelt, bespreken ze het probleem. De vraag is wat de andere kinderen in zijn team ervan vinden. En dus besluiten Tristan en zijn vader een proeftraining te organiseren.