Rauw op je dak - Laura is mijn vader
Alisa was tien jaar toen haar ouders haar in de keuken riepen voor een serieus gesprek. Ze vertelden dat haar vader een vrouw wilde zijn. ‘Ik moest wel even slikken’, vertelt ze, maar na de aanvankelijke schrik volgde onvoorwaardelijke acceptatie. Alsof het de gewoonste zaak van de wereld is, verhaalt ze over de praktische kanten van haar vaders transseksualiteit. Hoe ze tot een naam kwamen (‘Rianne kon niet, want zo heet een meisje in mijn klas al’) en hoe ze hem hielp om zijn stem om te vormen. Met mooie vanzelfsprekendheid koopt ze met haar moeder en Laura samen kleren en schaft ze make-up aan die ze pontificaal op de toonbank legt: ‘Voor vaderdag’.