The Cinderella of Tallinn
Tiiu Silves was ooit werkzaam als wiskundelerares en bloemenverkoper in de straten van Tallinn. Na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie ontpopte zij zich als een meedogenloze zakenvrouw. Door de bruikbare delen van de zware industrie aan het Westen te verkopen, zette ze binnen korte tijd een winstgevend bedrijf op poten met een dochteronderneming in Moskou. Silves beweert zelfs dat haar jaaromzet groter is dan het bruto nationaal product van Estland. Met archiefmateriaal wordt deze individuele geschiedenis in een bredere, historische context geplaatst. Net als in de vorige films van de Finse regisseur Pirjo Honkasalo speelt het thema spiritualiteit een rol. Voor Silves sluiten kapitalisme en spiritualiteit elkaar niet uit. Ze praat op dezelfde manier over haar zakelijke successen als over de verbinding met de kosmos die zij ervaart als ze vakantie houdt op het eiland Hiiumaa.