100 Clocks
Tot voor kort heeft de 24-jarige Finse filmmaker Hanna Miettinen de heroïsche oorlogsverhalen van haar overleden grootvader nooit gewantrouwd. Nu ze weet dat hij zich tijdens de Tweede Wereldoorlog vrijwillig had aangemeld bij de SS-troepen, gaat ze op onderzoek uit. De familie heeft zijn oorlogsverleden altijd angstvallig verzwegen, en haar broer krijgt op school nog altijd te horen dat Finland geen enkele connectie met de nazi‘s had. Miettinen wil met haar documentaire een einde maken aan de leugens door de ongepolijste versie van het familieverleden openbaar te maken. Bezoeken aan haar grootmoeder en opa‘s vroegere kameraden in het leger maken de verwarring echter nog groter. De generatiekloof is onoverbrugbaar, het verleden een taboe. Ieder heeft zo zijn eigen interpretatie van de gebeurtenissen, die altijd als een schaduw over de familie heen hebben gehangen.