Zintuigen zijn de voetjes van de ziel
Met zintuigen zijn de voetjes van de ziel maakte Brigit Hillenius eenpersoonlijk portret van haar in 1987 overleden vader, schrijver/bioloog Dick Hillenius.In gesprekken met mensen die hem van nabij kenden komt Dick naar voren als eenaanstekelijk verteller en een sterke persoonlijkheid, die anderen soms ongewild in zijnschaduw stelde. Toch heeft het overlijden van Dick een grote leegte achtergelaten.Brigit gaat met haar camera o.a. naar Madagaskar, om te filmen wat haar vader in zijnreizen heeft gezien. Het lukt haar niet om in het oerwoud dezelfde betovering te vindenals die in zijn verhalen lag. Al filmend komt zij tot de conclusie dat haar vaders doodhet begin van haar carrière als zelfstandig filmmaker markeert. "Hier kan ik met mijncamera de erfenis van zijn kijken verbeelden. Zo blijft hij bij mij".