For I Know My Weakness
Patty Looper Sills is dakloos en alcoholist als ze bedelend het leven van documentairemaker John Dentino komt binnenwandelen. Hij heeft zo zijn eigen redenen om haar verhaal vast te leggen en wordt gedurende meerdere jaren - langer dan hem lief is - deelgenoot van haar leven. Sinds de psychisch zwaar beschadigde Patty haar twee kinderen verliet, zo'n 25 jaar geleden, heeft ze als zwerver op goederentreinen door Amerika gereisd. Ze strandde uiteindelijk in het beruchte daklozendistrict Skid Row in downtown Los Angeles, vastberaden om het contact met haar familieleden te herstellen. In de periode dat Dentino haar filmt, maken we kennis met haar al even beschadigde zoon Darrell en dochter Dee Ann. Net als hun moeder vechten ze met verslavingen en in het geval van Darrell met een crimineel verleden. Dentino neemt de bij momenten hevig beschonken en paranoïde Patty op sleeptouw van familielid naar familielid in de hoop op verzoening en wellicht ook onderdak. Er ontvouwt zich een duistere road movie langs tankstations, parkeerterreinen en diners, maar vooral langs de zelfkant van Amerika. Voor Dentino er erg in heeft, raakt hij veel te diep betrokken in een schokkende familiegeschiedenis, die de vergeving die Patty zo hard zoekt in een geheel ander daglicht plaatst.