Martha Vonk Goes Istanbul
Iedereen die wel eens in Istanbul is geweest, kent de tapijthandelaren die de toeristen binnenlokken met appelthee. Een van hen, Ahmet, doet uit de doeken wat zijn verkooptrucs zijn. Een beetje liegen hoort er bij. Ahmet blijkt vooral Nederlandse toeristen te strikken door te vertellen dat hij een Nederlandse vrouw heeft, Martha Vonk, maar als de argeloze toeristen meegaan naar zijn winkel, blijkt ze altijd net even weg te zijn. Bestaat Martha Vonk eigenlijk wel? Ondertussen krijgen we een steeds beter beeld van deze charmante, maar ook gekwelde tapijtverkoper, die moet zien te overleven temidden van al zijn concurrenten.