The Sinking Village
Het Hongaarse dorpje Medgyesbodzás zinkt langzaam weg. Bewoners staan voor een raadsel. Ze tonen hun gestutte huizen en wijzen op scheuren en gaten. Jószef, een man van middelbare leeftijd, probeert Engels te leren, haperend en woord voor woord, zodat hij, bij een EU-hulpaanvraag, een VHS kan opsturen waarop hij en de andere bewoners in een korte film hun verhaal doen. De Hongaarse televisie heeft wel aandacht voor hun situatie en wijdt een item aan het dorp. Niet voor het eerst; een dorpeling reageert op de uitzending met: 'Alweer Jószef' Jószef blijft echter, ondanks zijn vermoeide gezicht, doorzetten. 'There is no problem, only challenges,' oefent hij in het Engels.