Entrepreneur
Ondernemen in Finland vandaag de dag kan zwaar zijn, maar biedt ook kansen. Een hechte familie reist met kermisattracties het land af. Ook verkopen ze, al reizend, vlees uit eigen slagerij. Alle kinderen dragen manmoedig hun steentje bij, maar toch heeft het gezin moeite om het hoofd financieel boven water te houden. De bedenkers van een nieuwe vleesvervanger hebben daar weinig last van: hun product verovert zelfs de Chinese markt. Maar tijd voor een privéleven is er amper. Waar de kermisfamilie zaken aan de opklaptafel van hun camper bespreekt, vliegen de dames de hele wereld over om met talloze investeerders te vergaderen.
In dit dubbelportret worden het ploeterende, traditionele familiebedrijf en het vernieuwende, jonge bedrijf met internationale potentie gevolgd. De film, die qua stijl en sfeer doet denken aan werk van Aki Kaurismäki, verbindt twee ogenschijnlijk totaal verschillende businessmodellen. In steevast doordachte shots onthullen de protagonisten zowel hun dromen als hun gedachten over integriteit en zelfstandigheid. Op de achtergrond klinkt een speciaal gecomponeerde soundtrack, die dit moderne verhaal van een sprookjesachtige onderlaag voorziet.