Het is met gemak de meest ingrijpende gebeurtenis in een mensenleven. De gevolgen zijn niet alleen gigantisch, ze worden, om het nog ingewikkelder te maken, door man en vrouw ook totaal verschillend beleefd. Inderdaad, deze interactieve Arte-productie gaat over het aanstaand moeder- en vaderschap. De regisseurs, Andrés Jarach en Lucia Sanchez, kijken met gevoel voor zelfspot naar dit moment waarop je hele leven overhoop gaat. In veertien eigenzinnige filmpjes – zeven uit het perspectief van de vrouw, zeven vanuit de man – behandelen ze steeds een andere kwestie over het aanstaand ouderschap om hun seksegenoten klaar te stomen. Hoe bereidt een aankomend vader zich voor op de grote dag? Hoe overwin je als vrouw de angst om er uitgeput uit te zien, als de bevalling eenmaal achter de rug is? Moet je een kinderwagen van duizend euro aanschaffen die slaapliedjes voor je baby zingt? En hoe verzin je als man een oplossing voor je schromelijke gebrek aan talent om te multitasken? Na elk filmpje krijgt de kijker een test voor de kiezen. Wie van de vier vrouwen op de plaatjes ziet er het meest zwanger uit? Ja, toch die volslanke Madonna. Kinderen krijgen, het valt allemaal reuze mee.