Drehbuch: die Zeiten
De kroniek van de 'Kinderen van Golzow' is het verhaal van een schoolklas die in 1961 begon in Golzow in de DDR, een paar dagen na de bouw van de Berlijnse Muur. Internationaal werd de aandacht op hen gevestigd met de film LEBENSLÄUFE (1980/81).Tot nu toe werden er negen films over hen gemaakt. DREHBUCH: DIE ZEITEN is de tiende, waarin verslag wordt gedaan uit de filmwerkplaats en met de bewoners van middelbare leeftijd van Golzow wordt gepraat na de Duitse éénwording. De film portretteert de ontwikkeling van deze generatie in verschillende periodes, maar gaat ook in op het leven van hun ouders en hun kinderen, de stad, de landbouw en de geschiedenis van het landschap van Oderbruch. Deze inmiddels meer dan dertig-jarige kroniek is de oudste lange termijn observatie in de filmgeschiedenis en op zichzelf een stukje DEFA-documentaire geschiedenis.