7 Plus Seven
Michael Apted en Paul Almond begonnen in 1963 een filmische studie naar de belevingswereld van veertien zevenjarige Britse kinderen. De schoolkinderen, afkomstig uit alle lagen van de bevolking, vertelden in over hun gevoelens, wensen en ambities. Zeven jaar later werden dezelfde kinderen weer gefilmd in en vervolgens bezocht Apted ze elke zeven jaar opnieuw, hetgeen vorig jaar resulteerde in zijn De serie vormt de eerste kroniek in zijn soort en had ook succes buiten de Britse grenzen. De kroniek stelt via de verhalen van de personages belangrijke vragen over de Britse maatschappij.