The Ninth Floor
In 2004 leefden tussen de twintig en dertig jonge heroïneverslaafden op de negende verdieping van een appartementencomplex aan de Fifth Avenue in Manhattan, New York. De stroom was afgesloten, de badkamer onbruikbaar, alle spullen van waarde verkocht en iedereen injecteerde drugs waar hij maar kon. In deze versie van de hel volgde filmmaker Jessica Dimmock drie jaar lang de bewoners. Ook nadat de woning door de autoriteiten ontruimd werd en sommigen probeerden af te kicken, bleef Dimmock met haar camera in de buurt. The Ninth Floor opent met het verhaal van Jessie, die vertelt al erg vaak op de rand van een overdosis te hebben gezeten. Daarop volgen Dionn en Rachel, die constant heftig samen vechten, ook nadat Rachel zwanger is geworden. Terwijl we de foto's zien die Dimmock maakte, horen we de stemmen van de bewoners. Foto's die vaak armen vol wonden laten zien en het verhaal vertellen van de roes die ondanks de diepe ellende nog elke dag nagejaagd wordt. The Ninth Floor is één van de projecten op mediastorm.org, waarop met animatie, audio, video en fotografie verhalen worden gemaakt over de menselijke conditie. Sinds de lancering in 2005 heeft MediaStorm twee Emmy Awards en vier Webby Awards gewonnen.